Thursday, November 16, 2006

äckligt


Det tog inte slut... Har varit hos sjuksköterskan de två senaste veckorna och läkaren once, av ointressanta orsaker, eller ja. Hur som helst, olycksvecka tre anlände. Måndag morgon, och klass (som man säger här) med läraren som jag inte riktigt lyckats möta än. Jag fick C- på förra tentan... Men äntligen denna morgon drar han igång med ett ämne som sannerligen får mig att vakna. Mitt hjärtat dunkar av spänning över detta fantastiska ämne - byråkrati och förvaltning! Resten av rummet somnar och där är vi - han och jag. Frågor kastas från någonstans och tvingar mig fram efter klassen. Vi får en skön diskussion, 60-någonting prof. Barlow tidigare CIA-efterforskare och jag. Varför har ni ingen ombudsman?, och ingen förvalitningslag? aha de får gå en kurs istället! men sekretessen då? Samtalet fick en ny riktning och vi pratade mer allmänt om skillnaderna i studierna på de olika platserna. Då! förstås just då tar jag min chans att berätta om hur annorlunda testerna är. Jag hade förstås klarat provet om... bla ...bla ...bla.
Han ser vänligt mot mig och frågar men vad vill du ha? B sa jag blygt, och så var det klart genom hans tysta men varma nick.

Jag springer ut, jätteglad! Öppnar den tunga dörren och tar två spring steg PANG stentrappa. Sen såg jag ut såhär (fast massa blod och 8 stygn) och med blödande händer och knä.....


Men ingen skada skedd! Inga käkar, tungor eller tänder.
Bara skrap på förlovningsring...

Ta hand om er, ni är bra, trevliga och snälla... OCH SNYGGA!! alla ni, ja.

11 Comments:

At Thursday, November 16, 2006, Anonymous Anonymous said...

Elisabet, vännen!
Vardagsdramatik... som livet: upp och ner och ont och glatt.
Det här var inte innan vi pratade igår (eller vad det nu blir för dig)?

 
At Thursday, November 16, 2006, Blogger Katarina said...

Ojoj... aj aj... otäckt. Plösliga fall. Du och Ingrid har ett gemensamt samtalsämne! Kram kram kram

 
At Thursday, November 16, 2006, Anonymous Anonymous said...

Men stackars! fast det är ganska coolt också, åtta stygn på hakan, inte illa! Ta hand om dig fina du!

 
At Thursday, November 16, 2006, Anonymous Anonymous said...

Men söta, vet du vad. Då skulle jag varit där o tagit hand om dig.. eftersom just efter denna dagen kan kalla mig för trauma-sjuksköterska !! YES !!

Har idag avverkat 3 praktiska prov och ett skriftligt, dessa med gott resultat. Glädje.

Tur att din vackra käke och övrigt ansiksskellet höll ! ;)

Puss på dig puss puss

 
At Thursday, November 16, 2006, Blogger Elisabet Svahn said...

wow Lina, fy vad coolt! Du pallar liksom det tunga trycket. Vi borde vara uppkopplade samtidigt när du jobbar natt?? För just nu klickar det inte så bra... Vi ses!! KRAM

 
At Friday, November 17, 2006, Anonymous Anonymous said...

Shit gumman, det ser ju livsfarligt ut. Men skönt att höra att du är glad iaf. Vissa veckor alltså.

 
At Friday, November 17, 2006, Anonymous Anonymous said...

Ajajaj - det ser ont ut Lillabeth! Tur att det bara blev ett sår. Som din moder, till Joels förtjusning sa när vi var på Kanarieöarna: Shit happens! Se nu till och håll det rent.Inga fula amerikanska baciller ska in!
Hos oss är det fredag kväll, efter en dryg arbetsvecka. BÅde G och jag är trötta. Han har handlett sina damer hela veckan. Det har varit temavaecka Slow food och maten har kommit från Bulgarien, Vietnam, Kazakstan och Irak. Uppskattat av de som testat. I morgon ska vi fira Danne som nu uppnår en mogen ålder. Det ska bli kul att träffas igen, men fortfarande saknas ju stora delar av kusinskaran från fädernet. Nu är det bara 21 dagar och 6 timmar kvar... The final count-down! Kramar från Nunnestigen!

 
At Sunday, November 19, 2006, Anonymous Anonymous said...

stackars bettansessan.
Grattis på namnsdagen Elisabet!! nästan min också men i andranamn. bifogar lite info jag hittade om ditt namn.
"Elisabet har stått i almanackan i alla tider för att minna om en from prinsessa i Ungern som levde på 1200-talet och som är välgörenhetsföreningarnas särskilda skyddshelgon." kramar från Carin med c

 
At Monday, November 20, 2006, Blogger studu said...

Way to keep your chin up, så att säga, even in pain...I once put the pointy end of a can-opener through the same spot on my face, nya dimensioner av smärta ska sägas..Jätteglad att du mår bättre och fick denna B också!

 
At Tuesday, November 21, 2006, Blogger Theresia said...

Gör ont i hjärtat att läsa sånt. *kramar*

 
At Tuesday, November 21, 2006, Blogger Theresia said...

Fast du är ju en tuffing.

 

Post a Comment

<< Home