Sunday, November 19, 2006

U2 - kväll

Det har precis avslutats en U2-kväll i min boning. Allehanda trevliga människor kom med DVD och tilltugg för att göra en temakväll kring den irländska rockgruppen U2.
Kvällen började vid 19-snåret och jag kan såhär nästan tre timmar senare konstatera att det varit en frejdig afton i goda vänners lag! Vår från början välplanerade temaafton med utklädnad, powerpointpresentation, bildspel, föredrag om bästa låt, föredrag om bästa U2-minne etc. "taggades ner" till att endast hänga framför några bra DVD från konserter och dylikt. Bono håller i bakgrunden på att avsluta kvällen med låten 40" från senaste turnén...

"I waited patiently for the Lord. He inclined and heard my cry.
He brought me up out of the pit
Out of the miry clay.
I will sing, sing a new song. How long to sing this song?
You set my feet upon a rock
And made my footsteps firm.
Many will see, many will see and hear."

Kan det bli bättre? Bifogar lite ögongodis från konserten på Ullevi i somras.
I was there.



Well, i övrigt kan sägas att jag haft en bra helg med lite plugg och mycket häng med vänner. Jag har noterat att om man tar för mycket skurvatten på en plastmatta luktar det väldigt illa istället för väldigt gott...
Elisabet har bland annat tagit bort hakstygn. Imorgon är det en ny vecka - låt oss alla ta vara på den på bästa sätt!!

4 Comments:

At Monday, November 20, 2006, Blogger studu said...

Oj Oj Oj !! EEEEyeee-OOOOO! Om jag bara hade varit där med mina medU2anhängare, hade varit typ stew plays air guitar with Edge i 4 timmar, chicka-chicka-chicka-chicka Clang Clang!!
Vilken härlig idé ni hade! Men det kunde vi anat ändå cool people think alike osv.
"A place that has to be believed to be seen" alltså...

 
At Tuesday, November 21, 2006, Anonymous Anonymous said...

lallalallallala det finns olika skaer jag vill säga--
hur som vi skall gå på jufest ihop snart det kommer bli kul.. sen föreslår jag lucia frukost hos mig på förken brogrens för jag jobbar!.. hur som vi har sommar här och det 7mango kostar 4.50 och det finns många fantastiska männsikor och hannas mage är paj så be gärna för henne.. och igår var vi i accra.. och vi kommer från en konstigdel av världen.. och hoppas att ni har det bra och att vi lyckas ta tillvara på denna vecka alla på sina platser kram

 
At Tuesday, November 21, 2006, Blogger Katarina said...

Sjukligt mycket folk...

 
At Saturday, April 21, 2018, Blogger Josef said...

Köper som en härlig kväll

 

Post a Comment

<< Home