Wednesday, November 22, 2006

Jag ramla omkull och tog mig upp igen

Jag är glad. Dagarna flyter iväg. Studierna är som en sumobrottningsmatch, sega och utdragna. Solen skiner fortfarande varmt, det är 55 f här idag, jag vet inte vad det betyder, men jag vet vad det innebär.

Håkan Hellström på Skansen, sommaren 2006, massa människor, mycket pubertet.

Vi försöker vara lite politiskt korrekta när det gäller musikval.

Jo det jag skulle skriva var: Nu åker jag hem till Hollys familj i Wyoming för lite thanksgivingfirande, kul! Bjud hem nån, du också! Fatta vad viktigt det är att se och öppna.

10 Comments:

At Wednesday, November 22, 2006, Anonymous Anonymous said...

Hej!

Det måste varit ett tag sedan du såg Hitta Nemo.
I samband med eftertexten får man se hur akvariefiskarna rymmer i små plastpåsar fulla med vatten.

När dom väl når havet, fast forfarande inlåsta i påsarna, så säger en av dom.

Now what?

 
At Wednesday, November 22, 2006, Blogger Elisabet Svahn said...

oops! Pinsamt, jag såg den i förrgår men har alltid stängt av när texten börjar... Där räddade du mig! Tack o kram.

 
At Wednesday, November 22, 2006, Blogger Elisabet och Christian said...

Jag vill inte påstå att jag är sumobrottningsexpert... men är inte dessa matcher korta och explosiva? Typ 10 sekunder långa maximum.

Well. I studiernas förlovande land.

 
At Thursday, November 23, 2006, Anonymous Anonymous said...

kanske mer som orientering? eller maratonlöpning? Sov idogt, så blir det nya tag imorgon. Och kanske lite supernaturlig effektivitet.

 
At Thursday, November 23, 2006, Blogger Theresia said...

Jag misstänker att du får lära dig massor om just det - att se och öppna. :) Såna grejer som ligger tungt på Guds hjärta. När vi kan måste vi ta med Putte på en gospelkväll. :)

 
At Friday, November 24, 2006, Anonymous Anonymous said...

...and he'll never gonna keep you down.
Sumomotståndaren, alltså.
Eller vem som helst eller vad som helst egentligen.

Fast ändå golvad av Jesu kärlek.

 
At Sunday, November 26, 2006, Blogger studu said...

Trip on the tryptofan!
Happy Turkey Day! Firade densamma med blandade svenskar och ikke hem till oss, kalkonkalas!

 
At Monday, November 27, 2006, Anonymous Anonymous said...

Var på inspiration i Malmö torsdag - otroligt vad Katarina på Sporten är tydlig i sina manér och på samma gång rolig! missade MR dagarna för första gången på några år, men nu är det andra som får åka... Ska INTE bjuda hem någon denna helgen - MÅSTE putsa fönster till advent. Stjärnorna ska upp och äntligen lysa vår väg i detta vintermörker. Men här är otäckt varmt fortfarande - vad bär detta hän? Maggans ståtliga magnolia står i knopp på väg att brista. Helt otroligt!

 
At Monday, November 27, 2006, Blogger Katarina said...

Vad var det med hitta Nemo? Och ja, jag har ju ännu inte fått min konsert... =) Ni får komma och fira min födelsedag när vi har storfest i januari i stället!

 
At Saturday, April 21, 2018, Blogger Josef said...

Kul läsning intressant

 

Post a Comment

<< Home