Monday, November 27, 2006

entvå dikt istället

alltså jag skrev värsta långa inlägget med massa bilder som poff! försvann. Här kommer entvå dikter som kom till ikväll med härlig country och tårar bara för att det är skönt att gråta (men med fnitter i kroppen).


Dra mig
Kristus!
visa repet
för mina händer ropar efter dig!
Ropar "Hej!"
"Gud det är ju du!"
det är helt sanslöst, makalöst, gränslöst
Det är jag som är purös
Kristus!
Mina fötter ropar "Hej!" till dig
för vet du?
de älskar dig!
hux flux liksom
hela du här
flygande örn o hackspett, blåmes
du i mig liksom
och det känns
sant o rent o gott
och till och med som laktrits och cocelicola
lite starkt så att
jag bara bara vill springa med dig
och inte jalla jalla
utan bara nu liksom
du och jag

5 Comments:

At Monday, November 27, 2006, Anonymous Anonymous said...

Begravning i fredags! En fin och trevlig begravning, för prästen (Magnus T) kände Anna, för hon levde ett låååångt liv, för att vi stannade kvar och åt tillsammmans. Men sen ville inte gråten ta slut. På något sätt kom en hel ocean ur min kropp och jag somnade helt utmattad kl 7 på kvällen. Då är det inte skönt att gråta - men kanske efteråt... Längtar på dig Bettan.

 
At Monday, November 27, 2006, Blogger lisa said...

god förmiddag..kära du..
jag medelar saker till dig på matt blog.. lalalalala
om det kostar saker delar vi..
vi ses snart fantastiskt!

 
At Monday, November 27, 2006, Blogger Katarina said...

Åh... du är så bra. För att den som du speglar är så bra... Älskar dig!

 
At Tuesday, November 28, 2006, Anonymous Anonymous said...

Hej söta q-sin

här regnar det som vanligt... har varit ledig idag.. börjar känna jul i kroppen o de e sååå härligt.

Kramar på dig, Lina L

 
At Wednesday, November 29, 2006, Blogger Theresia said...

:)

snart ju.

 

Post a Comment

<< Home