Tuesday, December 05, 2006

tre dagar nu eller?


Och jag har ont i magen.
Inte för att jag inte vill hem o nej. Men...

Hemtentan tog mycket längre tid än jag trodde(ej ej klar), Och mitt rum ska inte bara packas ner utan också flyttstädas. Och sen har jag bjudit in massa folk till torsdag eftermiddag, så resten måste också städas. Och chokladbullarna trillas, och julklapparna köpas, och christian pratas och sömnen sovas, maten ätas. Ja ni vet hur det är. Ännu svårare dock när man mitt i allt ska känna massa saker. Farväl och längtan och kär och tacksam och lämna för alltid och allt. ja ni vet.
Och nu kommer jag hem eller rättare sagt kommer till staden jag lovat att aldrig flytta till.

Fredag alltså. Fy vad kul! Och resekläderna är inköpta.
Jag ska vara skitsnygg. Och det kommer jag vara de 26 timmarna tills jag kastar mig i Christians armar och sen kan vi säga: we made it! Och samtidigt fattar vi båda att det gjorde vi inte alls. But Our God did.

15 Comments:

At Tuesday, December 05, 2006, Blogger studu said...

Yes, He did! You did it, sister! I mean, you and He did it, you, like both did it together, no, like you all 3 did it...to Montana and soon back! Om 3 dagar kommer vi allesammans känna, uppleva, var vi än befinner oss, att Bettan is Back! Christian(s), lift up your eyes and behold!

 
At Tuesday, December 05, 2006, Blogger studu said...

Time to party alltså..

 
At Wednesday, December 06, 2006, Anonymous Anonymous said...

Kommer vi att mötas? Du åker till staden du aldrig skulle flytta till och när ämnar du förgylla Skåne? Lina är i Skåne/Blekinge mellan den 21 och 27 dec. Joel finns i Skåne mellan den 15 och 21 decoch den 29 dec och 4 jan. Vi åker med dina parenteser den 29 dec... Alltså - när? Lottningen till Alliansens inneturnering är klar. Stod i bladet idag. Vittskövle kommer att möta Åhus i första omgången. Spänning!
Flyg säkert - du är såååå välkommen!

 
At Wednesday, December 06, 2006, Blogger lisa said...

det låter uppstyrt och rörigt.. men roligt.
jaha - hursom det kommer bli bra- såklart du skall vara skitsnygg- roligt att prata med matt när du prata med H det packar nu, märkligt.
vi packar upp och har nu två loftsängar pågång skall kolla upp det... lite närmare.
kram

 
At Wednesday, December 06, 2006, Blogger Theresia said...

Du kanske kan få nån att hjälpa dig med städ och fika och sånt?
Jag flyttar snart med. Fyller bananlådorna. Hela tiden mer och mer saker. Kram!

 
At Thursday, December 07, 2006, Anonymous Anonymous said...

Lillabeth
I can´t wait to see u!!
Så kul me jul o allt.
Ska rätta mina prov så jag kan sätta mina snälle-g imorgon...(eller?)Det viktigaste är ju att få folk att må bra så här års och tror du inte att det är så dina lärare också kommer att resonera när de rättar era tentor?:-)
Haj då USA-bloggen, det var sista gången jag skrev. Puss

 
At Thursday, December 07, 2006, Anonymous Anonymous said...

(Från anonyma Kristina alltså)

 
At Sunday, December 10, 2006, Anonymous Anonymous said...

nu är det söndag = inte tre dagar nu, utan:
välkommen hem!
:)

 
At Monday, December 11, 2006, Anonymous Anonymous said...

välkommen hem Bettan!
Vi ses till helgen i ditt nya hem:)
kram på er båda

 
At Monday, December 11, 2006, Blogger Katarina said...

jag missade er. det var jättetråkigt. Men välkommen hem ändå! Ni måste komma den 13:e januari!!! Saknar dig med, Bettan. kramar

 
At Wednesday, December 13, 2006, Blogger christin's blog said...

Hej din filur. Nu är du här. Tokigt kul. Vad har du för telefon?? kram

 
At Thursday, December 14, 2006, Blogger lisa said...

ska det aldrig mer hända något här nu eller? ler-- hursom det är fantastiskt att få ha dig här och c på köpet mera.

 
At Thursday, December 14, 2006, Blogger Katarina said...

Dog er blogg när ni återsågs? Kram

 
At Saturday, December 16, 2006, Anonymous Anonymous said...

asså.. kan ni inte ta ett god jul foto.. typ.. asså.. o säga typ att nu e de jul igen good juul o välkomna hem!!

 
At Saturday, December 16, 2006, Anonymous Anonymous said...

;)

 

Post a Comment

<< Home